
Performance marketing opiera się na liczbach i ogromnej ilości danych. Im więcej wiemy, tym łatwiej nam odpowiedzieć na potrzeby użytkowników. Mając możliwość dokładnego monitorowania swoich sukcesów oraz ruchów potencjalnych klientów, jesteśmy w stanie stworzyć produkt niemal idealny. Dlaczego warto zainwestować w analitykę internetową zanim rozpoczniemy działania marketingowe?
Analityka internetowa – co to jest?
Słysząc hasło „analityka internetowa” zwykle mamy przed oczami mnóstwo nudnych tabelek z liczbami. W rzeczywistości jest to proces gromadzenia i przetwarzania danych zarówno ilościowych, jak i jakościowych. Cała analiza ma na celu lepiej poznać zachowania użytkowników będących w naszej grupie docelowej w całej sieci powiązań. To pozwala wdrożyć efektywne zmiany, które zapewnią wzrost konwersji.
Analityka internetowa nie musi więc być jedynie nudną tabelką. Dzięki dobrze przygotowanym raportom możemy dowiedzieć się niemal wszystkiego o naszych klientach, tworząc przy tym rozwiązania skrojone na ich potrzeby i podejmując decyzje biznesowe na podstawie realnych danych. To jednoznacznie przekłada się na wzrost konwersji i większe zaangażowanie użytkowników, a co za tym idzie – zyski dla naszej firmy.
Dla kogo jest analityka internetowa?
Analityka internetowa potrzebna jest właściwie każdej osobie, która chce szukać klientów w internecie. Odpowiednie narzędzia pomogą nam lepiej poznać swoich odbiorców i sprawdzić, jakie działania reklamowe mają sens w przypadku naszej firmy. To pozwala oszczędzić pieniądze i poprawić swój marketing.
Co wchodzi w zakres analityki internetowej?
Do dyspozycji mamy rozmaite narzędzia internetowe, które pozwalają na prowadzenie bardzo szczegółowych analiz. Niestety, większość osób nie wykorzystuje potencjału dostępnych narzędzi, przez co ich wyniki są raczej mierne. Chcąc zmienić swoje podejście i dowiedzieć się więcej na temat swoich klientów i skuteczności naszych działań reklamowych, musimy najpierw zebrać konkretne dane.
Pierwszym krokiem jest więc wdrożenie i prowadzenie analityki. Wymaga to audytu oraz konfiguracji takich narzędzi jak Google Analytics czy Google Tag Manager. To jednak nie wszystko. W zależności od kanałów komunikacji, z których korzystamy i specyfiki naszego biznesu wykorzystujemy rozmaite narzędzia i implementujemy tagi, które pozwalają nam śledzić ruchy naszych potencjalnych klientów. Po zebraniu danych analityk przetwarza je i zamienia w czytelny raport, a następnie oddaje w nasze ręce, wraz z sugestiami zmian.