
Odbywam rocznie setki rozmów z właścicielami małych i średnich biznesów, także tych lokalnych. Z wielu z nich wybrzmiewają podobne wnioski – mam klientów z polecenia, jakoś widoczność w internecie nie jest mi potrzebna. Czy to dobre rozwiązanie? No.. niekoniecznie. Ja opowiem dlaczego!
Mam klientów z polecenia.. tylko jak długo?
Klienci z polecenia to świetne źródło utrzymania każdej małej firmy. Świetnie, że są. Tylko, czy zawsze będą? Co jeżeli pojawi się konkurencja, która będzie działać prężniej, przejmować klientów i oferować klientom coś więcej? Co w przypadku, gdy po prostu będą widoczni i klient, czy kontrahent będzie miał łatwiej trafić do nich, niż do Twojej firmy? Nagle klienci z polecenia się skończą albo będzie ich coraz mniej, a źródła pozyskania nowych brak…
Mam taką historię z życia wziętą. Odezwał się do mnie właściciel małej firmy, która robiła systemy zabezpieczeń do domów i firm. Spotkaliśmy się, aby omówić strategię, bo od pewnego czasu w jego biznesie był zastój. Działał lokalnie, ale stopniowo robiło się coraz ciszej. Od 20 lat nie zmienił się sposób działania firmy i nagle rybka, bo… to przestało działać.
Konkurencja była lepiej widoczna, łatwiej dostępna, miała stronę internetową, wizytówkę Google i to wystarczyło. Stopniowo przejęła tort kawałek po kawałku, a naszemu bohaterowi zostali wieloletni klienci i polecenia. Których było coraz mniej, bo przecież na rynku pojawiły się alternatywy.
Mój biznes nie potrzebuje widoczności online
Tak? To otwórz przeglądarkę w trybie incognito i wpisz frazę, która odnosi się do Twojego biznesu. Na przykład: kwiaciarnia, mechanik, restauracja, dentysta – cokolwiek czym się zajmujesz. Jesteś na górze na mapach? Stawiam, że niekoniecznie. Dziś Google stara się wyświetlać klientom biznesy, które są blisko, ale przy tym najlepiej pasują do danego zapytania. Jeżeli Twojej firmy nie ma na górze podczas wpisywania tej frazy, a jest tam Twoja konkurencja, to czas się obudzić i dotrzeć do klientów.
Nie ma przypadku w tym, że jedni rozwijają swoje firmy i zarabiają kasę, a inne biznesy stoją i czekają aż kryzys się skończy. W większości przypadków i branż, tego kryzysu już nie ma, bo ludzie wydają więcej, niż myślisz. Nie masz klientów? Jest to wina wyłącznie Twoja i Twojej bierności. Im szybciej sobie to uświadomisz, tym szybciej zaczniesz zarabiać!
Faktycznie, konkurencja jest wyżej – co robić?
Sprawdziłeś to, o co prosiłem i faktycznie widać Twoją konkurencję, a Twojej firmy niekoniecznie? Rozwiązań jest mnóstwo! Wizytówka Google z dobrą optymalizacją, strona www dopasowana do lokalnych zapytań, strategia treści, która przysporzy klientów lokalnie i globalnie.
Na początek trzeba zdać sobie sprawę, że można zrobić więcej. Tak długo, jak czekasz aż coś się wydarzy, tak długo Twoja konkurencja Ci odjeżdża, bo ma świadomość, że trzeba zacząć działać. Jeżeli chcesz być widoczny online, po prostu wejdź na https://kreacjamarki.pl i skontaktuj się ze mną!
Wiem jak wspierać lokalne biznesy
Przez lata swojej działalności pomogłem dziesiątkom lokalnych biznesów, i nie tylko. Pomagałem budować marki od małych, lokalnych brandów, do ogólnopolskich przedsiębiorstw i liderów w swoich branżach. Pomogę Ci od podstaw zbudować to, na czym powinno zależeć Twojej firmie, zdobyć klientów i zwiększyć Twoją rozpoznawalność na lokalnym i krajowym rynku. Wszystko zależy od Ciebie!