Nie od dziś wiadomo, że reklama dźwignią jest handlu. Obecne czasy dostarczają nam nieograniczone możliwości promowania własnych pomysłów, rozwijanie pasji, czy dotarcie tam gdzie nie moglibyśmy dotrzeć bez narzędzi które dają nam media. Zastanówmy się zatem nad treścią, która ma dotrzeć do odbiorcy.
Social media
Miliony użytkowników w jednym miejscu, tysiące różnych potrzeb, setki potencjalnych klientów w jednym miejscu. To miejsce jest niczym pchli targ z najróżniejszymi rzeczami, przez który przechodzi co rusz to nowa osoba i chcąc nie chcąc spojrzy na nasz produkt, być może z zaciekawieniem, być może z uśmiechem i to czy kupi go lub nie zależy już tylko od niego samego. Nieograniczone możliwości marketingu jakie daje nam to narzędzie i szeroki wybór grup docelowych, sprawiają że każdy sprzedawca, znajdzie to czego pragnie, znajdzie odbiorcę.
Produkt:
Wiadomo również, że dobry produkt sprzedaje się sam. Jednak nawet najlepszy produkt potrzebuje odpowiedniej pomocy w sprzedaży, bo czemu przecież nie zwiększyć popytu na niego, skoro mamy taką możliwość. Co zatem z produktem, który nie jest genialny, a jest ich na rynku naprawdę dużo, co z rzeczami, które sprzedaje konkurencja? Co jeśli nasza rzecz bardzo przypomina już istniejącą, która od dawna jest na rynku, lub nie jest tak innowacyjna aby sprzedawała się sama? Właśnie w tych przypadkach musimy wykazać się kreatywnością i stworzyć odpowiednie materiały marketingowe związane z danym produktem czy marką. Film reklamowy, zdjęcia produktowe, odpowiednie prowadzony funpage, czy chociaż nawiązywanie kontaktu z klientem poprzez odpisywanie na komentarze i zapytania. Trzeba zająć się takimi rzeczami, właśnie po to aby ugryźć część tortu, jakim jest rynek odbiorców.
Narzędzia marketingu:
Obecnie mamy wiele możliwości reklamy naszych własnych produktów, od fotografii studyjnej, filmy reklamowego, materiałów poligraficznych itp. Ludzie kupują oczami, a przynajmniej znaczna część z nas, bo kto nie stanął przed witryną sklepową nad lśniącym obuwiem, które wpadło nam w oko, kto w reklamie w telewizji widząc najnowszy telefon z jakże kolorowym wyświetlaczem, nie skusił się aby zamówić taki w Internecie. Czemu własne ten model? Czemu ten producent? Jest przecież masa innych podobnych produktów, ale mimo wszystko wybrany został on. To właśnie dlatego że film reklamowy, który go dotyczył był tym co przykuło ludzką uwagę. Produkcja filmowa bądź odpowiednio dobrana fotografia jak ta sprawiła że nasza myśl skierowana została właśnie na ten model. Obecnie każdy może tworzyć rzeczy na potrzeby marketingu swojej marki, jednak właśnie odpowiednio dobrane materiały sprawiają, że zwiększamy swoje zasięgi i pozyskujemy klientów. Bo o to w tym wszystkim tak naprawdę chodzi.
Nie zapominajmy o tym by pilnie uczestniczyć w rozwoju marki, poprzez działania w social mediach i tworzenie odpowiedniej treści. Możecie zlecić pracę nad waszą treścią osobom, które tym zajmują się na co dzień i chętnie pomogą Wam stworzyć coś co przyciągnie uwagę, mając do dyspozycji swoje doświadczenie oraz narzędzia do tego potrzebne.
Pamiętajcie że koszty związane z marketingiem produktu prędzej czy później zostaną zwrócone ze znaczną nawiązką, a brak treści filmowych, fotograficznych, czy też tekstowych odcina Wam drogę do sukcesu.
Film reklamowy i produkcja filmowa