Oczywiście formy reklamy zmieniają się, ewoluują i dostosowują do obecnych czasów, czasami wręcz na przestrzenie dekady wywracając do góry nogami zastany porządek. Są jednak takie sposoby reklamowania swojego biznesu, które pomimo odkrywania kolejnych nowoczesnych technologii nie tylko przetrwały wieki, ale również mają się coraz to lepiej. To chociażby witryny sklepowe.
Witryny sklepowe – Twoja wizytówka w mieście
Pomimo tak wielu zmian w branży reklamowej, przestrzeń miejska nadal jest bardzo atrakcyjnym miejscem do reklamowania się. Wcale nie potrzeba jednak dużych banerów, potykaczy lub kampanii roznoszenia ulotek. Czasami wystarczy wykorzystanie tego, co już mamy – naszej sklepowej witryny. Niezmiennie od wieków witryna sklepowa przyciąga uwagę, zachęca do odwiedzenia sklepu, odwiedzin w naszym salonie usługowym czy też innej formy interakcji z nami. Często dobrze zrobione witryny pozostają w pamięci wielu klientów nawet lata po zamknięciu sklepów. Dziś zresztą projektuje się je również w taki sposób, by maksymalnie się odróżniały i poruszały. To bowiem jest gwarancją zapamiętania, a być może nawet szansą na zyskanie klienta wyłowionego prosto z przestrzeni miejskiej.
Co powinno się znaleźć w witrynie sklepowej?
Nie istnieje jedna i uniwersalna recepta co do tego jakie elementy powinny znaleźć się w idealnej witrynie sklepowej. Zależnie od lokalizacji, branży i sposobu reklamy mogą być to nieco odmienne, czasami stojące ze sobą w sprzeczności ekspozycje i działania. Zazwyczaj jednak nie powinno zabraknąć naszego logo i nazwy firmy. To pozwoli zapamiętać naszą markę. Dodatkowo zwykle w nowoczesnych witrynach nie brakuje technologicznych ciekawostek. Dobre oświetlenie, światła LED, ekrany i wizualizacje – to wszystko możemy znaleźć chociażby w przypadku wielu centrów handlowych, gdzie odróżnienie się na tle tak wielu sklepów jest szczególnie trudne. Dość powszechnie również promowane są w witrynach promocje i obecne akcje marketingowe.
Samodzielne projektowanie lub zlecenie specjalistom
Oczywiście projektowanie witryn sklepowych możemy wykonać samodzielnie, ale zdecydowanie lepszym rozwiązaniem absolutnie jest zlecenie tej pracy profesjonalistom – dobrej agencji reklamowej, która w tego rodzaju pracach się specjalizuje. Naturalnie część sprzedawców decyduje się na wykonanie witryny samodzielnie, choć często decyduje takie są podyktowane ograniczonym budżetem. Zaprojektowanie i profesjonalne wykonanie witryny, która sama w sobie będzie dla nas sprzedawać jest bowiem znacznie większym kosztem.