Rynek nieruchomości rządzi się swoimi prawami, które określa Ustawa Deweloperska. Jest to również jedna z najbardziej dochodowych dziedzin gospodarki, która niestety (aktualnie) przeżywa swój największy kryzys. Rozwiązaniem, które w dobie kryzysu może pomoc inwestorom zwiększyć zainteresowanie klientów daną inwestycją, jest marketing nieruchomości oraz skuteczna strategia. O co w tym wszystkim chodzi? Sprawdźmy!
Marketing nieruchomości i strategia – na czym polegają?
Jaki powinien być marketing nieruchomości? Przede wszystkim – skuteczny! Aby taki był, potrzebna jest właściwa strategia. Czyli szereg, zakrojonych bardzo często na szeroką skalę, działań, które pokazują klientom potencjał danej nieruchomości – dając jej tym samym przewagę na rynku.
Planowanie działań strategicznych można rozpocząć na własną rękę, jednak w wielu przypadkach przydaje się pomoc agencji zewnętrznej. Szczególnie w przypadku dużych firm i poważnych projektów. W przygotowywaniu strategii należy uwzględnić przede wszystkim potrzeby potencjalnych klientów. W tym celu przyda się szczegółowa analiza rynku oraz samych walorów danej inwestycji, przy której wykorzystuje się multum narzędzi. Nowoczesna strona internetowa, social media, marketing video, narzędzia analityczne (np. Google Ads), czy content marketing, to tylko niektóre z nich.
Wykorzystując marketing dla nieruchomości oraz odpowiednie narzędzia deweloperzy i inwestorzy mogą dostosować dany obiekt do potrzeb klientów i tym samym, zapewnić mu większą rozpoznawalność.
Warto tutaj wspomnieć o tym, że obecnie, jednym z najskuteczniejszych źródeł dotarcia do potencjalnych klientów, jest Internet. To właśnie stamtąd deweloperzy mogą pozyskać największe grono zainteresowanych zakupem nieruchomości osób. Działania strategiczne powinny być zatem nakierowane przede wszystkim na sieć WWW.
Sprawny marketing i strategia = wysokie pozycje ofert
Marketing nieruchomości z dobrze opracowaną strategią może znacząco podnieść pozycję ofert i przełożyć się na wysokie zyski sprzedażowe. Warto pamiętać o tym, że strategia to sam początek, który określa to, jakie narzędzia i działania marketingowe mogą być potrzebne do osiągnięcia celu.
Strategia ustala cały plan działania, który wykorzystuje się praktycznie na każdym etapie budowy inwestycji. Sam marketing nieruchomości nie należy do najtrudniejszych, jednak aby w stu procentach przynosił efekty, warto posiłkować się wsparciem doświadczonych specjalistów z branży marketingowej.
Agencje zewnętrzne nie są koniecznością do osiągnięcia celu, jednak dzięki takiej pomocy deweloperzy mogą skupić się na innych czynnościach – pozostawiając kwestię marketingu, reklamy i PR specjalistom. Do podstawowych działań agencji marketingu nieruchomości należą: pełna obsługa deweloperów, prowadzenie sprzedaży, organizacja szkoleń z zakresu reklamy, pozycjonowanie, tworzenie kampanii reklamowych (w Google, Facebook i Instagram), a także tworzenie samej treści.
Deweloperzy nie są zatem sami ze swoimi działaniami. Co prawda indywidualne prowadzenie inwestycji jest możliwe, jednak potrzeba dużej determinacji, poświęcenia czasu oraz wiedzy, aby dopiąć wszystko na ostatni guzik.