Czy istnieje skuteczny sposób na prowadzenie marketingu internetowego dla firmy? Jak najbardziej tak, wystarczy jedynie skorzystać z możliwości, jakie daje niezwykle popularny w ostatnim czasie system reklamowy Google Ads.
Co warto wiedzieć o Google Ads?
Google Ads to system reklamowy Google, umożliwiający skuteczną promocję firmy w wynikach wyszukiwania (lub sieci reklamowej przy wykorzystaniu portali partnerskich). Najczęściej reklamodawca płaci za kliknięcie, choć w przypadku Google w zależności od wybranego przypadku można spotkać się również z nieco innym systemem rozliczeń.
Obecnie Google Ads bardzo często w kampaniach promocyjnych korzysta z linków sponsorowanych, które mogą być tworzone na dwa sposoby:
- sposób 1 – odpowiedni dobór słów kluczowych
- sposób 2 – dobór stron internetowych (to na nich będzie wyświetlana reklama)
Rodzaje reklamy Google Ads
Kampanie Google Ads cieszą się rosnącą stale popularnością przede wszystkim ze względu na to, że korzystanie z nich daje wiele możliwości wyświetlania reklam, ułatwiając tym samym dotarcie z jej przekazem do docelowej grupy odbiorców.
Reklamy Google Ads najprościej można podzielić na:
- kampanie lokalne
- kampanie promujące aplikacje
- reklamy wideo na YouTube
- kampanie Performance Max
- kampanie Discovery
- reklamy tekstowe (kampanie w wyszukiwarkach Google)
- reklamy produktowe (kampanie prowadzone w sieci zakupowej Google)
- reklamy graficzne, tzw. display (kampanie w sieci reklamowej Google)
Wybór typu reklamy zależny jest od wielu okoliczności, w tym celu, jaki ma zostać osiągnięty w wyniku prowadzenia kampanii promocyjnej.
Dla osiągnięcia jak najlepszych efektów można łączyć ze sobą poszczególne typy reklam. Wymaga to często maksymalnego wykorzystania budżetu, jednak często okazuje się to niezwykle korzystne pod wieloma względami rozwiązanie.
Dlaczego warto korzystać z kampanii Google Ads?
Korzystanie z kampanii Google Ads ma wiele zalet, przede wszystkim:
- pozwala na uzyskanie dostępu do wielu typów reklam. Jest to jeden z najbardziej elastycznych systemów promocyjnych, pozwalających na dopasowanie charakteru reklamy do indywidualnych potrzeb
- pozwala uzyskać szybkie efekty kampanii – odpowiednie wdrożenie systemu Google Ads pozwala w szybki i skuteczny sposób zwiększyć ruch na stronie internetowej. Reklama widoczna jest zaraz po uruchomieniu witryny, dzięki czemu więcej osób ma szansę na zapoznanie się z nią
- kampanie Google Ads mają bardzo duży zasięg, a tym samym niemal nieograniczony potencjał
- możliwość dotarcia za pośrednictwem reklamy Google Ads to szerokiego grona potencjalnych klientów
- możliwość śledzenia skuteczności reklamy (na koncie Google Ads znajdują się specjalne wskaźniki, które w łatwy sposób można poddać analizie)
- skuteczna kontrola nad budżetem przeznaczonym na reklamę
- duża elastyczność funkcjonalności systemu Google Ads, dzięki czemu to rozwiązanie sprawdza się doskonale niemal w każdej branży.
Korzystanie z reklamy w Google Ads daje mnóstwo możliwości. Wystarczy tylko odpowiedni budżet, a możliwe jest skuteczne wybicie się nawet na tła największej konkurencji, zyskując nad nimi znaczącą przewagę.
Artykuł powstał przy współpracy Agencji SEO i SEM https://internetica.pl/