Nie da się ukryć, że lokalny rynek to rynek, który od wielu lat pozostaje w cieniu. Niemniej jednak to właśnie na nim w ostatnich latach rozwinęło się wiele mikroprzedsiębiorstw, które skutecznie chcą dotrzeć do swoich klientów. Oczywiście firmy te doskonale wiedzą, że nie mogą konkurować z tymi przedsiębiorstwami, które promują się na rynku ogólnopolskim. Prężnie rozwijające się firmy mają przede wszystkim o wiele większe możliwości budżetowe, a także już solidnie ugruntowaną pozycję na rynku. Wobec tego dla małych i średnich firm szansą na promocję i rozwój jest lokalne SEO. Wobec tego warto wiedzieć, na czym ono dokładnie polega.
Nie da się ukryć, że lokalny rynek to rynek, który od wielu lat pozostaje w cieniu. Niemniej jednak to właśnie na nim w ostatnich latach rozwinęło się wiele mikroprzedsiębiorstw, które skutecznie chcą dotrzeć do swoich klientów. Oczywiście firmy te doskonale wiedzą, że nie mogą konkurować z tymi przedsiębiorstwami, które promują się na rynku ogólnopolskim. Prężnie rozwijające się firmy mają przede wszystkim o wiele większe możliwości budżetowe, a także już solidnie ugruntowaną pozycję na rynku. Wobec tego dla małych i średnich firm szansą na promocję i rozwój jest lokalne SEO. Wobec tego warto wiedzieć, na czym ono dokładnie polega.
Lokalne SEO, czym ono tak naprawdę jest?
Każdy przedsiębiorca świetnie zdaje sobie sprawę z tego, że strona internetowa jest najważniejszą częścią strategii marketingowej. Jednak by spełniała ona swoje zadanie, muszą zostać przeprowadzone na niej odpowiednie działania pod względem optymalizacji. Wówczas pojawia się konieczność pozycjonowania stron www. Lokalne SEO to również szereg działań związanych z optymalizacją witryn, jednak w tym wypadku, skupia się ono głównie na lokalizacji. Pozycjonowanie Warszawa czy pozycjonowanie na każde inne miasto, to właśnie przykład lokalnego SEO. Jak łatwo można się domyślić, fraza kluczowa odgrywa tu ogromne znaczenie, jednak nie mniej ważne staje się określenie lokalizacji. Wówczas taka strona będzie mogła wyświetlać się w pierwszej kolejności użytkownikom, którzy wpiszą frazę kluczową z lokalizacją włącznie. Co więcej, dzięki usłudze geolokalizacji od Google, strona będzie się wyświetlać nawet tym użytkownikom, którzy tej lokalizacji nie uwzględnią. Wówczas, to Google odczytuje położenie użytkownika i na tej podstawie wyświetla mu witryny pasujące do jego zapytania, z najbliższego obszaru.
Czy pozycjonowanie lokalne można wykonać samodzielnie?
Pozycjonowanie wielu przedsiębiorców chce wykonać samodzielnie z uwagi na cięcia kosztów. Okazuje się, że pozycjonowanie stron Poznań czy Kraków, musi być przeprowadzone profesjonalnie. W tym przypadku, nawet najmniejszy błąd może poskutkować efektem całkowicie odwrotnym do zamierzonego. Wobec tego jeśli nie mamy doświadczenia i większego pojęcia o optymalizacji stron, o wiele lepiej będzie zgłosić się do agencji SEO. Specjaliści nie tylko zajmą się odpowiednimi optymalizacjami, ale co najważniejsze, będą również monitorować skuteczność wprowadzonych przez siebie zmian. Taka inwestycja, z pewnością dość szybko się zwróci, kiedy witryna będzie generować pokaźną konwersję.