Kiedyś blogi były domeną nastolatków, którzy chcieli się podzielić swoimi zainteresowaniami. Wzrastająca popularność tego rodzaju strony internetowej uczyniła z niej zalążek rozwijającej się branży influencerskiej. Współcześnie blogi wykorzystywane są na stronach firmowych. Sprawdź, w jakim celu się je stosuje oraz jaką rolę pełnią w marketingu.
Blog jako źródło informacji
Blog to sekcja, która prowadzona na Twojej stronie firmowej stanowi źródło informacji dla odwiedzających oraz potencjalnych klientów. Za pośrednictwem bloga możesz wzbogacać wiedzę klientów na temat swoich produktów, ich zastosowania i możliwych do przyjęcia kryteriów wyboru produktów z Twojej oferty. Aby blog cieszył się zainteresowaniem odwiedzających, należy prowadzić go regularnie. Bez względu na to, w jakiej branży prowadzisz działalność, nic nie stoi w miejscu. Wiedzą o tym odwiedzający Twoją stronę, którzy szukają możliwie aktualnych informacji, przekazanych w atrakcyjny i zrozumiały sposób. Prowadząc bloga, tworzysz wizerunek doświadczonego dostawcy, któremu zależy na zwiększaniu świadomości klientów, a nie tylko zwykłym promowaniu produktów.
Blog jako narzędzia marketingowe
Prowadzenie bloga stanowi świetną formę budowania contentu na stronie, dlatego warto skorzystać z dedykowanego oprogramowania Shoper (https://sklep.growcommerce.pl). Twórcy tego szablonu zadbali, aby wykorzystujące go witryny były łatwe do pozycjonowania. Warto bowiem wiedzieć, że blogi firmowe stanowią świetne narzędzie marketingowe. Jeszcze kilka, kilkanaście lat temu wystarczyło wrzucić kilka linków i sporo fraz kluczowych, aby algorytm Google wyświetlał daną stronę wyżej w wyszukiwarce. Dziś liczy się jakość. Treści muszą być angażujące i przygotowane „pod klienta”, aby Google uznał je za wartościowe.
Jakie treści umieszczać na blogu?
Treści muszą być związane z profilem prowadzonej działalności i ofertą produktową. Uczyń ze swojego bloga miejsce, do którego klienci będą wracać, aby poznać najnowsze trendy w branży. Pamiętaj, aby dostosować teksty do swojego klienta docelowego. Inne teksty zainteresują odbiorców indywidualnych, którzy posiadają znikomą wiedzę na temat produktów, a inne – klientów biznesowych. Warto podkreślić jeszcze raz, że publikacje powinny pojawiać się regularnie – to także ma wpływ na postrzeganie Twojej witryny przez Google. Brakuje Ci pomysłów na blogi? Dobrym pomysłem jest przedstawienie przedsiębiorstwa, pracowników i zrelacjonowanie procesów w nim zachodzących. Wykorzystaj przestrzeń, jaką daje blog firmowy do ukazania drogi, jaką pokonuje produkt od momentu złożenia zamówienia do jego wysyłki. W ten sposób zadbasz o więź z klientem, co wpłynie na jego lojalną postawę. Blog firmowy na stronie przygotowanej w oparciu o szablon Shoper to narzędzie, które w odpowiednich rękach może zdziałać cuda!