Skip to content
Zdorganika

Zdorganika

  • Dom i budownictwo
  • Ogród
  • Firma
  • Lifestyle
  • Motoryzacja
  • Finanse
  • Zdrowie i uroda
  • Technologia
  • Redakcja
  • Home
  • Firma
  • Program lojalnościowy – co to jest i jak może wesprzeć Twój biznes?
  • Firma

Program lojalnościowy – co to jest i jak może wesprzeć Twój biznes?

Redakcja 2 września, 2022
shutterstock 234466498

Przedsiębiorcy ze względu na rosnącą konkurencję i oczekiwania klientów muszą nieustannie pracować nad nowymi rozwiązaniami marketingowymi, aby jeszcze bardziej zwiększyć zaangażowanie i przywiązanie konsumentów do swojej marki. Współczesny klient bardzo często potrzebuje bodźca zachęcającego go do zainteresowania ofertą i ostatecznie do zakupu. Wśród takich popularnych technik promocyjnych jest program lojalnościowy.

Co to jest program lojalnościowy? 

Obecnie mamy do czynienia z rynkiem konsumenta, to on wybiera produkt i jego sprzedawcę, a firmy muszą skoncentrować się na działaniach przekonujących go do swojej marki. Nadwyżka podaży powoduje, że sprzedawcy częściej organizują akcje promocyjne, obniżają ceny i udoskonalają swoje produkty. Czynnikami decydującym w znaczącym stopniu o zakupie są benefity. Dodatkowa wartość od sprzedawcy zwiększa szansę na wybór właśnie Twojej firmy. Na takich profitach bazuje program lojalnościowy. 

Jest to działanie marketingowe, którego celem jest zbudowanie i nieustanne wzmacnianie relacji z klientami poprzez nagradzanie ich za zakupy. To system nagród przyznawanych za podjęte przez konsumenta działania. Perspektywa otrzymania od firmy „czegoś” w zamian wzbudza wewnętrzną motywację, nawet jeśli na rynku klient jest w stanie znaleźć niższą cenę za wybierane przez niego produkty. W programie lojalnościowym takimi benefitami mogą być punkty za zakupy wymieniane na nagrody, oferty specjalne i dodatkowe udogodnienia np. pierwszeństwo rezerwacji wizyty w salonie kosmetycznym, darmowa wysyłka towaru czy też gadżety do usługi w warsztacie samochodowym. Warunki programu lojalnościowego zależą w znacznym stopniu od oferty firmy zajmującej się jego tworzeniem. Pełną dowolność w tym zakresie oferuje m.in. Loyalty Starter.

Rodzaje programu lojalnościowego 

Aby program lojalnościowy był skuteczny, musi być atrakcyjny dla potencjalnego klienta, a więc dostosowany do preferencji, stylu życia i oczekiwań konkretnej grupy docelowej. Można wyróżnić kilka rodzajów programu lojalnościowego: 

  • Program punktowy: klient zbiera punkty, które otrzymuje za zakupione produkty lub usługi. Następnie wymienia je na zniżki lub nagrody oferowane przez firmę
  • Program cashback: za każde zakupy klient otrzymuje zwrot środków w określonej, najczęściej procentowej wysokości, np. 15% wydanych środków na kolejne zakupy
  • Program klubowy: jest zazwyczaj w postaci karty lub aplikacji upoważniającej stałego klienta do korzystania ze stałych ofert specjalnych, które są dostępne tylko dla członków programu. Może być to np. zawsze obowiązująca 15-procentowa zniżka 
  • Program VIP: jest podobny do programu klubowego, jednak różni się koniecznością opłaty za członkostwo w programie. W zamian klient otrzymuje dodatkowe udogodnienia, jak zniżki czy możliwość zakupu produktów limitowanych. 

Program lojalnościowy to opłacalna inwestycja 

Jak wynika z raportu ARC Rynek i Opinia, liczba uczestników w programach lojalnościowych w Polsce stale rośnie. W 2020 roku było ich 60%, podczas gdy w 2021 już 65%. Program lojalnościowy idealnie przedstawia sytuację „win-win” na rynku konsumenckim. Klient zbiera punkty, za które otrzymuje nagrody lub korzysta ze stałych zniżek, podczas gdy przedsiębiorca zyskuje lojalnego klienta, bardziej zaangażowanego w zakupy, korzystającego z usług częściej ze względu na dodatkową motywację. Ponadto program lojalnościowy zwiększa wartość średniego koszyka zakupowego. Dotychczas kupowane produkty w innym sklepie, teraz klient będzie bardziej skłonny kupić w Twoim, ponieważ otrzymuje za to „coś” więcej. 

Oprócz tego program lojalnościowy jest stosunkowo łatwy i szybki do wdrożenia. Wystarczy skorzystać z gotowego systemu lojalnościowego, takiego jak Loyalty Starter. Do identyfikacji klientów w programie mogą posłużyć plastikowe karty lojalnościowe lub aplikacja mobilna. Obie metody są nadal popularne.  

Program lojalnościowy jest długotrwałym działaniem marketingowym, angażującym klienta na dłuższy czas, a nie tylko zachęcającym go do jednorazowego zakupu. To ważne, ponieważ to stali klienci są pewnymi źródłami zysków, a ich lojalność i zaufanie sprzyjają budowaniu pozytywnego wizerunku marki, co może przełożyć się na pozyskanie zupełnie nowych klientów (poprzez pozytywne rekomendacje wśród znajomych).

Continue Reading

Poprzednio: Delikatesy online Warszawa – sprawdź co możesz kupić robiąc zakupy w internetowym sklepie spożywczym
Następny: Na czym polega metoda oceny pracowniczej 360 stopni?

Powiązane wpisy:

Plusy reklamy z domem mediowym digital marketing gf82904578 640
  • Firma

Plusy reklamy z domem mediowym

17 stycznia, 2023
Jak skutecznie rekrutować pracowników? rekrutacjapracownikow
  • Firma

Jak skutecznie rekrutować pracowników?

16 grudnia, 2022
Wynajem biur w Warszawie – wybierz dobrą lokalizację i postaw na funkcjonalne wnętrze warszawa
  • Firma

Wynajem biur w Warszawie – wybierz dobrą lokalizację i postaw na funkcjonalne wnętrze

5 grudnia, 2022

POLUB NASZ FANPAGE

Ostatnie wpisy

  • Jak bezpiecznie zamontować smartfon w samochodzie?
  • Zastosowania i klasy cementu
  • Czy warto zainwestować w nowe okna?
  • Czy warto zamówić krówki na ślub?
  • Plusy reklamy z domem mediowym

Najnowsze komentarze

  • Gabryś - Domowa naprawa aut – czy to bezpieczne??
  • Mikołaj - Po czym poznać dobry warsztat samochodowy Bydgoszcz?
  • Hula - Sprzedaż samochodu w skupie samochodów w Ząbkach
  • Franek - Sprzedaj każde auto w skupie aut w Toruniu
  • Juras - Narożnik w małej sypialni

Kategorie

  • Dom i budownictwo
  • Finanse
  • Firma
  • Lifestyle
  • Motoryzacja
  • Ogród
  • Technologia
  • Zdrowie i uroda

Koniecznie przeczytaj:

Jak bezpiecznie zamontować smartfon w samochodzie? pexels mike b 1104768
  • Motoryzacja

Jak bezpiecznie zamontować smartfon w samochodzie?

31 stycznia, 2023
Zastosowania i klasy cementu cement 2628697 1280
  • Dom i budownictwo

Zastosowania i klasy cementu

26 stycznia, 2023
Czy warto zainwestować w nowe okna? shibuyasky g4ff1b1d11 640
  • Dom i budownictwo

Czy warto zainwestować w nowe okna?

17 stycznia, 2023
Czy warto zamówić krówki na ślub? valentines day g7bef94b7e 640
  • Lifestyle

Czy warto zamówić krówki na ślub?

17 stycznia, 2023
© 2018-2023 Serwis zdorganika.pl jest wyłącznie platformą informacyjno-rozrywkową. Nie służy jako poradnik medyczny i budowlany, motoryzacyjny oraz nie ma na celu obrażanie osób trzecich. Wszystkie informacje zamieszczone na stronie nie zastępują indywidualnej wizyty i konsultacji z lekarzem lub specjalistą w danej branży. Stosowanie treści zawartych na stronie zdorganika.pl w praktyce powinno za każdym razem być konsultowane z lekarzem-specjalistą lub fachowcem. Redakcja i wydawca portalu nie ponoszą odpowiedzialności ze stosowania porad zamieszczanych na stronie.