Skip to content
Zdorganika

Zdorganika

  • Dom i budownictwo
  • Ogród
  • Firma
  • Lifestyle
  • Motoryzacja
  • Finanse
  • Zdrowie i uroda
  • Technologia
  • Redakcja
  • Home
  • Firma
  • Wynajem biur w Warszawie – wybierz dobrą lokalizację i postaw na funkcjonalne wnętrze
  • Firma

Wynajem biur w Warszawie – wybierz dobrą lokalizację i postaw na funkcjonalne wnętrze

Redakcja 5 grudnia, 2022
warszawa

Chcąc prowadzić firmę w Warszawie, niewątpliwie trzeba znaleźć dobre miejsce na biuro, a tych jest całkiem sporo, jednak stolica jest duża, zatem nie każda lokalizacja może okazać się odpowiednia. Trzeba też liczyć się z wysokimi kosztami. Jak więc wygląda rynek wynajmu biur w Warszawie i jakie są ceny?

Rynek biur w Warszawie – co warto wiedzieć?

Biorąc pod uwagę II kwartał 2022 r. okazało się, że zasoby nowoczesnej powierzchni biurowej w stolicy wynosiły 6 mln 270 tys. 300 m2. W drugim kwartale na rynek trafiło zaledwie 10% nowych lokalizacji. Rzeczywiście powierzchni nie jest mało, ale z drugiej strony część tych biur mieści się poza centrum. Ponadto w ostatnim czasie ceny zaczęły wzrastać. Obecnie uważa się, że o minimum 10%.

Wiele wskazuje na to, że w przyszłym roku ceny będą jeszcze wyższe i nic nie wskazuje, by potem malały. Nieruchomości w dobrej lokalizacji nie są tanie. Cena za metr kwadratowy na miesiąc wynosi ok. 100 zł. Rzecz jasna można znaleźć tańsze biura, gdzie metr kwadratowy czynszu w skali miesiąca będzie wynosił ok. 48 zł. Ale takie biura bardzo szybko są wynajmowane. Rośnie liczba renegocjowanych umów najmu i nawet gdy jeden inwestor rezygnuje, to na jego miejsce bardzo łatwo znaleźć kolejnego.

Ceny biur w Warszawie i minimalny okres wynajmu

Biura do wynajęcia Warszawa rzeczywiście dostępne są w różnych lokalizacjach. Minimalny czas wynajmu biura wynosi 12 miesięcy, choć można znaleźć również tzw. biura coworkingowe. W nowszych biurowcach, np. tych oddanych w 2021 r. minimalny okres wynajmu wynosi 60 miesięcy. Rzecz jasna przy wyborze trzeba też zwrócić uwagę na funkcjonalność. Poza wielkością pomieszczenia trzeba też zwrócić uwagę czy istnieje możliwość korzystania np. z pozostałej infrastruktury biurowej w postaci np. dostępu do sal konferencyjnych. Takie rozwiązanie niewątpliwie jest wygodne.

Wybór odpowiedniego biura rzeczywiście jest ważny, ale poza aspektem finansowym i funkcjonalnym trzeba też pamiętać, że biuro musi być dostosowane do przepisów BHP. Zatem pomieszczenia muszą posiadać naturalne i sztuczne oświetlenie, dobrą wymianę powietrza, ale też zabezpieczenia przed wilgocią. Na każdego pracownika musi przypadać minimum 13 m3 wolnej objętości, a to oznacza, że gdy zatrudnia się większą ilość osób, to należy znaleźć biuro, które znajduje się w nowoczesnym biurowcu, gdyż wtedy przestrzenie są większe i bardziej przestronne. Wiadomo, że cena jest ważna, ale trzeba też liczyć się z tym, że ceny biur w Warszawie nie są niskie, w końcu liczy prestiż lokalizacji.

Przy podpisywaniu umowy oraz rozmowy z firmą zajmującą się wynajmem należy sprawdzić, czy w cenie czynszu są opłaty eksploatacyjne, czy trzeba je wliczyć jeszcze do opłat miesięcznych. Na tej podstawie należy obliczyć, czy stać nas na wynajem biura. Wynajem biur Warszawa Wola dostępny jest np. w biurowcu Generation Park Y, czy też Atrium I. Kolejna dobra lokalizacja znajduje się w Kolmex. Jeżeli szukacie tańszego biura, to możecie go znaleźć w Kompleks Dzielna-Wola. Wola jest dzielnicą, która rozwija się w naprawdę szybkim tempie i rzeczywiście powstaje tam wiele nowoczesnych biurowców. Obecnie uważana jest za naprawdę dobrą i nowoczesną, do tego przez wolę przebiegają główne ulice, linie tramwajowe i linie metra.

Ceny biur rozpoczynają się od 60 zł/m2, choć średnia cena wynosi 108 zł/m2. W najbardziej nowoczesnych biurowcach cena to ok. 120 zł/m2. W tym przypadku jest to oczywiście budynek klasy A, który ma wysoki standard wnętrza, ale i wykończenia.

Continue Reading

Poprzednio: Odzież reklamowa z nadrukiem logo dla firm
Następny: Jak skutecznie rekrutować pracowników?

Powiązane wpisy:

Rekrutacja bez tajemnic – wykorzystaj Kreator CV, by zwiększyć swoje szanse na rynku pracy Kreator CV
  • Firma

Rekrutacja bez tajemnic – wykorzystaj Kreator CV, by zwiększyć swoje szanse na rynku pracy

28 listopada, 2024
5 powodów, dla których warto zamówić przypinki z własnym nadrukiem przypinkinarajdharcerski wp
  • Firma

5 powodów, dla których warto zamówić przypinki z własnym nadrukiem

28 października, 2024
Gotowy zestaw targowy ze ścianek tekstylnych gotowy zestaw targowy wielokrotnego uzytku 500 x 200 cm wp
  • Firma

Gotowy zestaw targowy ze ścianek tekstylnych

30 września, 2024

POLUB NASZ FANPAGE

Ostatnie wpisy

  • Jak wybrać idealne lustro loft do przedpokoju? Poradnik dla miłośników industrialnego stylu
  • Jak kreatywnie udekorować stół na 18 urodziny? Najlepsze pomysły i inspiracje!
  • Stylowe oświetlenie do biura domowego – jak stworzyć idealną atmosferę pracy w domu
  • Oświetlenie LED w mieszkaniu – jak wybrać idealne rozwiązanie dla swojego wnętrza?
  • Stylowy wystrój sypialni dla singla: 10 inspiracji, które odmieniają przestrzeń

Najnowsze komentarze

  • Gabryś - Domowa naprawa aut – czy to bezpieczne??
  • Mikołaj - Po czym poznać dobry warsztat samochodowy Bydgoszcz?
  • Hula - Sprzedaż samochodu w skupie samochodów w Ząbkach
  • Franek - Sprzedaj każde auto w skupie aut w Toruniu
  • Juras - Narożnik w małej sypialni

Kategorie

  • Dom i budownictwo
  • Finanse
  • Firma
  • Lifestyle
  • Motoryzacja
  • Ogród
  • Technologia
  • Zdrowie i uroda

Koniecznie przeczytaj:

Jak wybrać idealne lustro loft do przedpokoju? Poradnik dla miłośników industrialnego stylu industrialne lustro na ceglanej ścianie
  • Dom i budownictwo

Jak wybrać idealne lustro loft do przedpokoju? Poradnik dla miłośników industrialnego stylu

2 czerwca, 2025
Jak kreatywnie udekorować stół na 18 urodziny? Najlepsze pomysły i inspiracje! Nowoczesny stół urodzinowy na 18 urodziny
  • Lifestyle

Jak kreatywnie udekorować stół na 18 urodziny? Najlepsze pomysły i inspiracje!

31 maja, 2025
Stylowe oświetlenie do biura domowego – jak stworzyć idealną atmosferę pracy w domu Oświetlenie minimalistyczne
  • Lifestyle

Stylowe oświetlenie do biura domowego – jak stworzyć idealną atmosferę pracy w domu

12 marca, 2025
Oświetlenie LED w mieszkaniu – jak wybrać idealne rozwiązanie dla swojego wnętrza? systemy oświetleniowe
  • Dom i budownictwo

Oświetlenie LED w mieszkaniu – jak wybrać idealne rozwiązanie dla swojego wnętrza?

12 marca, 2025
© 2018-2023 Serwis zdorganika.pl jest wyłącznie platformą informacyjno-rozrywkową. Nie służy jako poradnik medyczny i budowlany, motoryzacyjny oraz nie ma na celu obrażanie osób trzecich. Wszystkie informacje zamieszczone na stronie nie zastępują indywidualnej wizyty i konsultacji z lekarzem lub specjalistą w danej branży. Stosowanie treści zawartych na stronie zdorganika.pl w praktyce powinno za każdym razem być konsultowane z lekarzem-specjalistą lub fachowcem. Redakcja i wydawca portalu nie ponoszą odpowiedzialności ze stosowania porad zamieszczanych na stronie.